مقالات, موتور های DC

موتور تردمیل چیست؟

موتور تردمیل 180 ولت 1.75HP مدل E202348

موتور تردمیل  چیست؟

دینام تردمیل یا موتور تردمیل وسیله ایی است جهت به حرکت در آوردن تسمه نقاله تردمیل و ایجاد نیرو جهت به حرکت در آوردن تسمه تردمیل به همراه تحمل وزن دونده ایی که روی تسمه تردمیل می دود.

موتورهای تردمیل به دو دسته موتور DC  و موتور AC  تقسیم می شوند که مشخصات و ویژگیهای آنها به شرح ذیل می باشد.

موتور DC تردمیل  با آهنربای دائم می کند و جهت راه اندازی و کنترل نیاز به کنترل کننده PWM دارد.

معمولا موتور DC در تردمیل خانگی کاربرد بیشتری دارد. و موتور های AC بیشتر در تردمیل های باشگاهی و تردمیل های پزشکی بکار برده شده اند.

موتور تردمیل چیست؟

موتو  DCتردمیل:

موتورDC که در تردمیل ها برده می شود دارای مزیت های نسبی به موتورهای AC می باشد که می توان گشتاور بالای موتورهای DC نسبت به موتورهای AC را می توان نام برد و همچنین ابعاد موتورهای DC نسبت به موتورهای AC مشابه می باشد موتور های DC با ولتاژ و توان برابر از موتورهای AC کوچک  هستند.

موتورهای تردمیل DC می توانند از 100 ولت تا 260 ولت می باشند. قدرت اسب بخار که با HP روی بدنه موتور نمایش داده می شود.

تذکر: هر اسب حدودا 750 وات می باشد.

معمولا موتور از 1 تا 5.5 اسب  در تردمیل ها بکار برده شده است و در بازار وجود دارد. موتور تردمیل از 2500 تا 6000  دور در دقیقه  و جریان مصرفی 3 تا 20 آمپر را دارا می باشد.

 

موتور تردمیل  AC:

موتورهای AC تردمیل مانند موتورهای AC معمولی در بازار هستند با این تفاوت که جعبه تقسیم ندارند و تنها سه سیم از موتور بیرون آمده و موتور بصورت ستاره بسته شده است و جهت راه اندازی آنها حتما باید از درایور موتورهای AC استفاده کرد.

 

سوختن موتور تردمیل:

اگر چنانچه متوجه بوی سوختن از تردمیل به مشام رسید. نشان‌ دهنده سوختن و یا در حال سوختن موتور تردمیل میباشد  البته هر چه شدت بوی سوختگی بیشتر باشد میزان سوختن موتور نیز بیشتر خواهد بود. در چنین شرایطی حتما نباید از تردمیل استفاده شود و هر چه سریعتر با کارشناسان خبره  لادن اسپرت تماس بگیرید.

دلیل بوی سوختگی موتور تردمیل عبارت است از واردن شدن فشار بیش از تحمل موتور تردمیل از ناحیه تسمه تردمیل که باعث داغ شدن موتور تردمیل شده است.

موتور تردمیل چیست؟

کار نکردن موتور تردمیل:

تعمیر دینام تردمیل یا موتور تردمیل که کار نمی‌کند، می‌تواند یکی از پرهزینه‌ترین تعمیرات تردمیل باشد؛ چرا را که موتور ممکن است به تعویض نیاز داشته باشد. اگر موتور با سرعت زیاد کار می‌کند، قابل تنظیم نیست، به کار خود ادامه نمی‌دهد یا ضعیف کار می‌کند، باید تعمیر یا تعویض شود.

 

تردمیل‌ هایی که با سرعت زیاد روشن می‌شوند، اغلب با مشکلاتی در مدارها مواجه می‌شوند که منجر به بروز مشکلات ایمنی خواهند شد. در این شرایط ممکن است برای تعمیر یا تعویض مدار یا تعمیر موتور تردمیل به یک کمک حرفه‌ای نیاز داشته باشید.کار نکردن موتور تردمیل

 

کلام آخر:

تست موتور تردمیل یکی از اقداماتی است که در زمان کار نکردن تردمیل انجام می‌شود. این کار به 2 طریق انجام می‌گیرد که یکی از طریق باتری و دیگری با استفاده از مولتی‌متر است. برای انجام این کار به مهارت فنی و برقی نیاز دارید؛ پس در صورتی که از مهارت کافی برخوردار نیستید، بهتر است که برای تست و تعمیر تردمیل از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

موتور تردمیل چیست؟

نکات کلیدی:

دینام تردمیل یا موتور تردمیل مانند قلب دستگاه عمل می‌کند و بدون آن دستگاه قادر به‌ حرکت کردن نخواهد بود. لذا سرویس نگهداری دوری موتور تردمیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

علت سوخت موتورهای تردمیل خرابی تسمه نقاله تردمیل است لذا در هرحالت استفاده شده یا نشده باید هر چهار سال تسمه تعویض گردد و الا بعد از این مدت معلوم نیست که موتور تردمیل و برد بالا و برد پایین تردمیل درست کار کنند یا نه.

جهت تعویض ذغال تردمیل به جنس ذغال و فنر پشت ذغال دقت شود در صورت غیر استاندارد بودن ذغال و فنر باعث از بین رفتن کلکتور موتورهای DC  خواهد شد.

 

تست موتور تردمیل:

رجوع شود.

جهت تست موتور های AC تردمیل به مقاله تست موتور های AC مراجعه شود.

موتور تردمیل چیست؟

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *